Leverans

Efter mottagen order har vi som målsättning att skicka din vara inom de närmaste 1-6 arbetsdagarna. Vissa produkter som enbart säljes online kan ta lite längre tid innan vi skickar iväg dem. Vi har som policy att alltid leverera cykeln komplett ihop monterad så att du som konsument kan känna dig trygg. Vi skickar därför cyklar, skidor och delar med DHL, Bring eller Bussgods Sverige, väl emballerat för att du så fort och så säkert ska kunna hämta upp på närmaste DHL/Bring/Bussgods ombud. Undantag för barncyklar upp till 16″ (tum) som köpes i kartong och därmed blir det billigare frakt. Barncyklar är ej monterade!

Vad som gäller för cykel som är ”Monterad” är följande. Du som kund behöver endast skruva på framhjulet, montera pedaler, samt vrida och spänna styre. Då detta ej kan monteras på grund av frakten. Instruktionsguide medföljer alltid.

Gällande leverans av skidutrustning inom Sverige så skickas den alltid med hemleverans.
Beställningar som skickas utrikes hämtas upp på närmaste upphämtningsställe.

Fraktkostnaden hittar ni i varukorgen efter tillagd vara.

Retur

Returformuläret ska alltid fyllas i och skickas tillsammans med varan/varorna som ska bytas eller returneras. Det är viktigt att ni fyller i den korrekt, det är bättre att fylla i för mycket information än för lite. Om ni har några frågor till oss innan ni ska skicka returen så kontakta oss gärna på telefon 0728 327-306 eller via mail till [email protected] Det är viktigt att ni har ordernummer med i all er kommunikation med oss. Det är också väldigt viktigt att ni skriver ett telefonnummer som vi kan nå er på under dagtid utifall att vi har några frågor angående er retur.

Köparen står för returfrakten.  Vid retur av skrymmande paket (cyklar, skidor eller paket som har den längsta sidan över 120 cm), vänligen kontakta [email protected] för returfraktsedel. Det går även bra att använda egen returfrakt.

Vid byten bör ni lägga en ny order på önskad produkt.

1. Packa artiklarna
Paketera artiklarna som du vill returnera ordentligt, skicka dem ej direkt i originalkartongen, och förslut paketet med tejp.  Använder du samma kartong som du fick den i, klistra returfraktsedeln ovanpå den gamla fraktsedeln. Skriv gärna ordernummer på paketet.
2. Skicka paketet till oss:
3. Återbetalning
Vi återbetalar dig så fort vi har tagit emot din retur. Observera att det kan ta 1-3 dagar innan pengarna finns på ditt konto. Är det ett byte skickar vi den nya produkten omgående.
Vid all mailkommunikation rörande byten/returer/förfrågningar, skriv in ditt ordernummer som meddelandeämne i mailet. Returer ska skickas som postpaket, till företag aldrig som rekommenderad post.

ÅNGERRÄTT

Vi följer Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätt har du i 14 dagar, räknat från den dagen du tog emot varan. Returnerade varor skall vara oanvända och i nyskick med original etikett och i original oskadad förpackning.

Outlösta paket omfattas INTE av ångerrätten. För beställda, men ej uthämtade varor debiteras du som konsument för summan av din beställda vara samt fraktavgiften, tur och retur.

Ångerrätt tillämpas inte på nya skidor där vi har monterat bindningarna med borr då detta räknas som en specialbeställning.